آشنایی با مدرسه تیزهوشان علامه حلی؛ تحصیل کنار پسران باهوش پایتخت

مدارس برتر تهران کم نیستند؛ اما نهایت آرزو و هدف هر پدر و مادری تحصیل فرزندشان در مدرسه تیزهوشان است. مدرسه‌ای که در آن مطالعه کتاب‌های درسی بخش کوچکی از دانش و مهارت دانش‌آموزان را تشکیل می‌دهد و کسب علم و تخصص در حوزه‌های مختلف اهمیتی به مراتب بسیار بالاتر دارد. دبیرستان‌ پسرانه علامه حلی که به نخبه‌پروری شهرت دارد، همان مدرسه تیزهوشانی است که پسران باهوش ایران برای تحصیل در آن با هم رقابت می‌کنند. اگر شما هم برای تحصیل پسرتان در این مدارس برنامه جدی و هدفمندی دارید، برای آمادگی در آزمون ورودی مدرسه علامه حلی یا افزایش تسلط بر دروس به‌ویژه درس ریاضی به کمک و تدریس دبیر خصوصی ریاضی نیاز خواهید داشت. مدرسان خصوصی ریاضی کاراتدریس از آمادگی آزمون تا آخرین روز تحصیل در مدرسه تیزهوشان علامه حلی کنار فرزند شما خواهند بود. برای آشنایی با فرهنگ و شیوه کار، امکانات و شرایط قبولی در آزمون مدرسه علامه حلی تا آخر این مطلب همراه کاراتدریس باشید.

معرفی مدرسه تیزهوشان علامه حلی

دبیرستان علامه حلی تهران قدیمی‌ترین مرکز آموزشی سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان یا به اختصار سمپاد در کشور است. به‌عبارت دیگر می‌توان گفت این مدرسه یک مدرسه پرورش استعدادهای درخشان محسوب می‌شود.

دبیرستان‌های فرزانگان هم مدرسه تیزهوشان ویژه دختران محسوب می‌شود که مانند دبیرستان‌های علامه حلی برای استعدادهای درخشان است. این دبیرستان‌ها از نظر جایگاه علمی هم‌رده دبیرستان‌های علامه حلی بوده و تنها تفاوت آن در دخترانه بودن مدرسه است.

در دبیرستان‌های علامه حلی امکانات مختلفی وجود دارد که در نگاه اول شما را شگفت‌زده خواهد کرد. باید گفت وجود تجهیزات و آزمایشگاه‌های پیشرفته، کتابخانه‌ مجهز به چندین جلد کتاب تخصصی در زبان‌های گوناگون، امکانات علمی متنوع و… هیچ راهی جز درس و مطالعه، آموزش و یادگیری، رشد و پرورش برای فرزند تیزهوش شما باقی نخواهد گذاشت.

دانش‌آموزان تیزهوش دبیرستان علامه حلی در فضای این مدرسه آموزش دیده‌اند که چگونه تک بعدی نباشند. به‌همین دلیل این دانش‌آموزان برخلاف تصور اغلب افراد اصلا تک بعدی نیستند؛ بلکه یاد گرفته‌اند در هر مسابقه، آزمون، رقابت، امتحان و هرجایی اولین باشند. پس فرقی ندارد مسابقات قرآنی باشد یا المپیاد ادبی، در هر صورت نام دانش‌آموزان دبیرستان‌ تیزهوشان علامه حلی در فهرست رتبه‌های برتر قرار خواهد داشت.

باتوجه به‌اینکه روانشناسان معتقد هستند افراد تیزهوش را نباید محدود کرد تا شکوفا شوند، دبیرستان علامه حلی فضای به‌شدت باز و پویایی برای دانش‌آموزان فراهم کرده است. به‌طوری‌که دانش‌آموزان تعیین‌کننده‌ترین عامل در برنامه درسی و انتخاب دبیران هستند و اگر شیوه تدریس معلمی را دوست نداشته باشند، به‌راحتی می‌توانند معلم دیگری را با او جایگزین کنند.

 

سطح علمی مدرسه علامه حلی

مدارس و دبیرستان‌های علامه حلی قدیمی‌ترین مراکز پرورش استعدادهای درخشان هستند و طبیعتا سطح علمی آن‌ها قابل‌قیاس با سطح علمی هیچ‌یک از مدارس تهران و حتی ایران نیست. دانش‌آموزانی که موفق به تحصیل در این مدرسه می‌شوند، درواقع نخبگان و تیزهوشانی هستند که نه‌تنها از پس آزمون ورودی این مدرسه برآمده‌اند، بلکه در تک‌تک دروس، مباحث علمی و مهارت‌هایی که در این مرکز آموزشی تدریس می‌شود، موفق عمل کرده‌اند.

همانطور که می‌دانید در مدارس تیزهوشان مانند دبیرستان علامه حلی علاوه‌بر کتاب‌های وزارتی که همه دانش‌آموزان سراسر کشور موظف به آموزش و یادگیری آن هستند، کتاب‌هایی به نام کتاب‌های تکمیلی توزیع می‌شود. این کتب‌ که توسط آموزش‌وپرورش توزیع می‌شود، سطح علمی بسیار بالایی داشته و به مباحث پیچیده و مهمی می‌پردازد.

فارغ‌التحصیلان دبیرستان علامه حلی هرسال درصد قابل‌توجهی از رتبه‌های برتر المپیاد، کنکور سراسری و مسابقات علمی کشوری یا جهانی را کسب کرده و نشان واضحی از سطح علمی این مدرسه هستند.

شرایط ورود به دبیرستان‌های علامه حلی

از مهم‌ترین دغدغه افرادی که به تحصیل در مدرسه تیزهوشان علامه حلی علاقه دارند، شرایط ورود به این مدارس است. سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان هرسال برای انتخاب دانش‌آموزان دبیرستان‌های تیزهوشان آزمون ورودی برگزار می‌کند.

این آزمون ورودی سالانه برای دوره‌های اول و دوم متوسطه برگزار می‌شوند و حتی شرکت در آن‌ها نیازمند شرایط خاصی است. درصورتی‌که فرزند شما شرایط موردنظر را نداشته باشد، امکان شرکت در آزمون ورودی را نخواهد داشت. همچنین اگر فرزندتان شرایط ثبت‌نام در آزمون را دارد، از اوایل تا اواسط اردیبهشت‌ ماه می‌توانید او را در آزمون ورودی دبیرستان علامه حلی ثبت‌نام کنید.

شرایط آزمون ورودی دبیرستان‌های علامه حلی

پیش از بررسی شرایط آزمون ورودی مدارس علامه حلی، در نظر داشته باشد آزمون ورودی این مدارس با سایر مدارس تیزهوشان کشور به‌طور یکسان برگزار می‌شود. البته فراموش نکنید حین ثبت‌نام در آزمون، برای گزینش مدرسه محل تحصیل فرزندتان، نام دبیرستان علامه حلی را انتخاب کنید.

ثبت‌نام در آزمون ورودی متوسطه اول دبیرستان علامه حلی

یکی از شروط شرکت در آزمون ورودی مدرسه تیزهوشان علامه حلی دوره متوسطه اول کسب نمره «خیلی خوب» در دروس پایه پنجم، ششم و شایستگی‌های عمومی است.

طبق بررسی کاراتدریس، در آزمون ورودی سال تحصیلی98-97، اگر فقط‌وفقط یکی از دروس دانش‌آموزان متقاضی ثبت‌نام در آزمون ورودی، سطح کیفی «خوب» داشت، ثبت‌نام او در آزمون بلامانع بود. بااین‌حال ممکن است طی سال‌های آینده این قانون تغییر کند.

آزمون‌های ورودی متوسطه اول مدارس سمپاد تلفیقی از سه پارامتر «هوش»، «استعداد» و«خلاقیت» است. دبیران خصوصی کاراتدریس با این نوع سوالات کاملا آشنا بوده و می‌توانند مهارت و دانش فرزند شما را برای شرکت در آزمون تیزهوشان تقویت کنند.

برای آشنایی بیشتر با نمونه سوالات آزمون ورودی می‌توانید از طریق لینک زیر به دفترچه سوالات آزمون‌ سال‌های گذشته دسترسی داشته باشید.

اعلام نتایج و ثبتنام

به‌طور کلی و طبق تجربه سال‌های گذشته، سازمان ملی استعدادهای درخشان زمان دقیقی برای اعلام نتایج آزمون ندارد؛ اما باتوجه به شرایط آزمون در سال‌های پیش می‌توان گفت زمان تقریبی اعلام نتایج از ابتدا تا اواسط مرداد ماه است.

درصورتی‌که فرزند شما در آزمون ورودی مدرسه علامه حلی پذیرفته شده باشد، آدرس دقیق دبیرستان‌های علامه حلی که هنگام ثبت‌نام در آزمون انتخاب کردید، تاريخ مراجعه و مدارک موردنیاز برای ثبت‌نام به اطلاع شما خواهد رسید.

ثبت‌نام در آزمون ورودی متوسطه دوم دبیرستان علامه حلی

شرایط شرکت در آزمون ورودی علامه حلی دوره دوم متوسطه، داشتن معدل بالاتر از 19 برای پایه نهم است. درصورتی‌که فرزند شما شرایط لازم برای شرکت در این آزمون را دارد، از اوایل فروردین تا اواسط آن منتظر اعلام سازمان ملی استعدادهای درخشان برای ثبت‌نام در آزمون ورودی باشید.

بی‌شک همه شرکت‌کنندگان در آزمون ورودی دبیرستان علامه حلی دوره متوسطه دوم درباره نوع سوالات این آزمون کنجکاو هستند.

آزمون ورودی متوسطه دوم مدارس سمپاد، در دو دسته «استعداد تحلیلی» و «استعداد تحصیلی» برگزار می‌شود. امتیازی که برای این دو دسته سوال درنظر گرفته شده با هم برابر نیست. حدود 20% کل امتیاز آزمون به استعداد تحلیلی و 80% آن به استعداد تحصیلی اختصاص داده شده است.

سوالات مربوط به استعداد تحلیلی درباره هوش و تحلیل مسائل است؛ اما سوالات استعداد تحصیلی درباره دروس قرآن و معارف (قرآن و پیام‌های آسمانی)، زبان و ادبیات فارسی، مطالعات اجتماعی، تاریخ، جغرافیا، علوم تجربی و ریاضیات است.

درمجموع باتوجه به رقابت بالایی که برای قبولی در مدارس علامه حلی وجود دارد، فرزند شما باید تلاش و پشتکار زیادی داشته باشد. دبیران خصوصی کاراتدریس برای قبولی فرزند شما در آزمون ورودی مدارس علامه حلی می‌توانند تدریس ویژه آزمون ورودی تیزهوشان را با او کار کرده و با تکرار و تمرین نمونه سوالات مربوط به تیزهوشان فرزندتان را برای شرکت در این آزمون آماده کنند.

برای آشنایی بیشتر با نمونه سوالات آزمون ورودی می‌توانید از طریق لینک زیر به دفترچه سوالات آزمون سال‌های گذشته دسترسی داشته باشید.

اعلام نتایج و ثبت‌نام

سازمان ملی استعدادهای درخشان درباره زمان دقیق اعلام نتایج آزمون‌های دوره متوسطه هم مانند متوسطه اول عملکرد شفافی ندارد؛ اما طبق تجربه سال‌های پیش می‌توان گفت زمان اعلام نتایج به‌طور تقریبی از اول تا نیمه مردادماه خواهد بود.

اگر فرزند شما در آزمون ورودی دبیرستان علامه حلی پذیرفته شده باشد، آدرس دقیق دبیرستان‌های دورە دوم علامه حلی، تاريخ مراجعه و مدارک موردنیاز برای ثبت‌نام به اطلاع شما می‌رسد.

سایر آزمون‌های علامه حلی در طول سال

تاجایی‌که ما در کاراتدریس مطلع هستیم، مدارس علامه حلی در طول سال یک یا چند آزمون‌ تستی پیشرفت تحصیلی برای دانش‌آموزان برگزار می‌کنند.

به‌طورحتم دانش‌آموزان این مدارس سنجش‌های مکرر دوره‌ای را هم تجربه می‌کنند. طبیعتا درصورتی‌که هریک از دانش‌آموزان توان کافی برای پاسخ به سوالات آزمون‌ها را نداشته باشند، از حضور در مدارس تیزهوشان برای مقاطع بالاتر محروم خواهند شد.

پیگیری آزمون‌های ورودی دبیرستان علامه حلی

چند نکته مهم درباره آزمون ورودی مدارس علامه حلی متوسطه اول و دوم

همه آنچه درباره نحوه برگزاری آزمون‌های ورودی و شرایط ثبت‌نام در آن گفته شد، باتوجه به آخرین آزمون ورودی این مدارس است. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم برای آگاهی از اطلاعیه‌های مدارس تیزهوشان علاوه‌بر پیگیری از مدرسه فعلی فرزندتان، سایت‌های زیر را هم به‌طور مرتب بررسی کنید.

 

همچنین درصورتی‌که فرزند شما در آزمون ورودی متوسطه دوره اول دبیرستان علامه حلی پذیرفته نشد، می‌توانید سال آینده او را در آزمون تکمیل ظرفیت مدارس تیزهوشان ثبت‌نام کنید. ثبت‌نام این آزمون از اوایل مردادماه شروع شده و تا اواخر آن ادامه دارد. برای اطلاع از زمان دقیق برگزاری این آزمون هم می‌توانید اطلاعیه‌ها را از سایت زیر پیگیر باشید.

 

آمار قبولی‌های المپیاد، مسابقات و کنکور سراسری

قبولی‌ المپیاد، مسابقات ریاضی و جشنواره خوارزمی

بی‌شک اعتبار و رونق آزمون‌های المپیاد ایران به وجود مدارس علامه حلی وابسته است. هرسال حدود نیمی از داوطلبان شرکت در آزمون‌های المپیاد از دانش‌آموزان مدارس علامه حلی هستند.

دانش‌آموزان علامه حلی همچنین در آزمون‌های بین‌المللی و مسابقات مختلف هم شرکت کرده و همیشه رتبه‌های قابل‌توجهی کسب می‌کنند. به‌عنوان مثال 950 مدال المپیاد کشوری، 181 مدال المپیاد جهانی، 44 رتبه برتر کنگره قرآنی، 56 پروژه برتر خوارزمی و بیش از 1500 پروژه پژوهشی برتر در کارنامه این مدرسه وجود دارد. اگر می‌خواهید بیشتر با افتخارات علمی این مدرسه آشنا شوید به آدرس Helli.ir سر بزنید.

قبولیکنکور سالهای گذشته

مدارس علامه حلی نه‌تنها در زمینه المپیاد‌ها، بلکه در کنکور هم سابقه درخشانی دارند. 77 رتبه تک‌رقمی از سال 1369 تاکنون و 82 رتبه دو رقمی از سال 1390 تاکنون به این مدارس تعلق دارد.

برنامه درسی دبیرستان علامه حلی در تابستان

این احتمال وجود دارد که هریک از شعبه‌های مدارس علامه حلی برنامه‌های خاصی را برای تابستان درنظر گرفته باشد. بنابراین نمی‌توان از یک برنامه یکپارچه و ثابت برای تابستان مطمئن بود؛ اما به‌طور کلی برنامه‌های مدارس علامه حلی تنوع قابل‌توجهی دارند.

این برنامه علاوه‌براینکه دانش‌آموزان را سرگرم می‌کنند، در راستای افزایش دانش و علم آن‌ها طراحی شده‌اند. این برنامه‌ها در زمینه‌های مختلفی مانند ورزش، هنر، فنون گوناگون، کلاس‌های علمی تجربی و آزمایشگاهی و… هستند.

فوق‌برنامه‌ها در مدارس علامه حلی

همانطورکه برنامه درسی و تفریحی تابستان در شعب مختلف با هم فرق دارد، احتمال دارد فوق‌برنامه‌هایی که پرسنل هر شعبه از مدرسه‌های علامه حلی برای دانش‌آموزان در نظر گرفته‌اند با هم متفاوت باشد. درمجموع فوق‌برنامه‌های دانش‌آموزان شامل برنامه‌هایی مانند آموزش اینترنت و مباحث برنامه‌نویسی، تخصص‌های مهم حوزه وب و کلاس‌های زبان مختلف است.

وضعیت اردوهای تفریحی در علامه حلی

به‌طورکلی برای دوره‌های مختلف اردوهای متنوعی برگزار می‌شود. به‌عنوان مثال برای دانش‌آموزان دوره متوسطه اول اغلب اردوهای پژوهشی و تهران‌گردی طراحی خواهد شد؛ اما برای دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم اردوهای سیاحتی و زیارتی چند روزه و خارج از شهر تدارک دیده می‌شود.

درکل دانش‌آموزان در اردوهای مدارس علامه حلی کنار تفریح و خوش‌گذرانی مهارت‌های مختلفی مانند انجام کار گروهی، فعالیت در تیم، توانایی برقرار ارتباط و… را آموزش خواهند دید.

در مدرسه علامه حلی چه خبر است؟

این مدرسه به‌دلیل تجهیزات، امکانات رفاهی، شرایط تحصیلی پیشرفته و… محبوبیت زیادی بین دانش‌آموزان و اولیای آن‌ها دارد. در این بخش تجربه دانش‌آموزان و والدین درباره این مدرسه بررسی می‌کنیم.

علامه حلی از نگاه دانش‌آموزان

به‌جرات می‌توان گفت مدرسه علامه حلی از بهترین مدارس ایران و حتی قاره آسیا از نظر نحوه رفتار با دانش‌آموزان است. همانطورکه پیش‌تر اشاره شد، روانشناسان و مشاوران تحصیلی معتقد هستند نباید دانش‌آموزان تیزهوش و نخبه را محدود کرد؛ چراکه در این صورت احتمال شکوفا شدن توانایی و استعدادهایشان کمتر خواهد بود.

به‌همین دلیل دانش‌آموزان در مدرسه علامه حلی با محدودیت یا سخت‌گیری‌های آزاردهنده مواجه نمی‌شوند. کنار اینکه نظم در این مدرسه اهمیت زیادی دارد، خبری از قوانین خشک و فضای بی‌روح نیست.

پرسنل مدرسه علامه حلی در همه زمینه‌های درسی و غیر درسی با دانش‌آموزان رفتار محترمانه و صمیمانه‌ای داشته و دیدگاه دانش‌آموزان برایشان اهمیت زیادی دارد. این موضوغ باعث رشد و بلوغ شخصیتی دانش‌آموزان شده است.

البته این موضوع به معنای مجوز انجام هر فعالیتی در مدرسه نیست. همه دانش‌آموزان در جلسات درسی، فعالیت‌های گروهی، پروژه‌ها، اردوها و… تحت‌نظر دبیران بوده و کاملا در چارچوب‌های اخلاقی رفتار می‌کنند.

مدرسه علامه حلی از نگاه والدین

والدین دانش‌آموزان هم از اینکه فرزندانشان در مدرسه آزادی عمل داشته و در یک محیط پویا درس می‌خوانند، خشنود و راضی هستند. این رفتار صمیمی با اولیای دانش‌آموزان هم وجود دارد و باعث شده تعامل مدرسه با خانواده‌ها در بالاترین سطح خود باشد.

امکانات رفاهی مدارس علامه حلی

در این مدارس سعی شده امکانات متنوعی برای رفاه و آسایش دانش‌آموزان فراهم شود. امکاناتی که باعث رشد و شکوفایی هرچه بیشتر استعداد و توانایی‌های دانش‌آموزان خواهد بود.

از جمله امکاناتی که در این مدارس وجود دارد، می‌توان به آزمایشگاه‌های مختلف درس فیزیک و شیمی اشاره کرد. همچنین اغلب شعب مدرسه علامه حلی سایت کامپیوتری دارند.

مدارس علامه حلی علاوه‌بر اینکه از نظر امکانات آموزشی شرایط غنی و قابل‌توجهی دارند، کلاس‌های ورزشی مختلفی در سالن‌های تمرینی ویژه برای دانش‌آموزان در نظر می‌گیرند. این موضوع باعث می‌شود دانش‌آموزان کنار داشتن ذهنی فعال، جسمی تندرست هم داشته باشند.

علی‌رغم وجود امکانات رفاهی و آموزشی مختلف در مدارس علامه حلی، نمی‌توانید از این مدرسه انتظار رفاه موجود در مدارس غیر انتفاعی را داشته باشید.

شهریه مدرسه علامه حلی

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مدارس علامه حلی شهریه بسیار کم این مدارس، نسبت به سایر مدارس برتر و برجسته است. علامه حلی در برابر امکانات و رفاهی که در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهد، هزینه‌ای بسیار کم و مقرون به‌صرفه دارد.

همچنین جالب است بدانید مدارس تیزهوشان علامه حلی شهریه را برای دانش‌آموزانی که بضاعت مالی کمتری دارند، قسط‌بندی می‌کند. بنابراین درصورتی‌که از نظر مالی شرایط چندان مساعدی ندارید، نگران پرداخت هزینه تحصیلی فرزندتان نباشید.

شهریه مدارس علامه حلی در سال 98-99 به شرح زیر بوده است:

حداقل شهریه پایه هفتم

2.900.000 تومان

حداکثر شهریه پایه دوازدهم

8.420.000 تومان

آدرس و شعب علامه حلی

مدارس علامه حلی درمجموع 9 شعبه در استان تهران دارند. در ادامه آدرس و شماره تلفن آن‌ها را آورده‌ایم:

آدرس و شماره تماس دبیرستان های علامه حلی متوسطه اول

مدرسه علامه حلی 2

شعبه 2 از دبیرستان‌های علامه حلی از نظر سطح علمی شرایط بسیار خوبی دارد. دانش‌آموزان این مدرسه شرایط و فضای مناسبی برای تحقیق، پژوهش و انجام کارهای علمی دارند. همان‌طورکه در همه شعب علامه حلی روی فعالیت‌های چند بعدی تاکید شده، در این مدرسه هم دانش‌آموزان کنار موضوعات علمی روی مباحث اجتماعی، آموزشی و تربیتی کار کرده و رشد خوبی دارند.

همچنین برای افزایش میزان صمیمیت والدین با دانش‌آموزان اردوهایی همراه با پدران برای دانش‌آموزان برگزار می‌شود. در این اردوها، پدرها و پسرها بیشتر کنار هم بوده و شناخت بهتری از هم خواهند داشت. این اردوها از سمت خانواده‌ها بازخورد خوبی داشته است.

– آدرس مدرسه علامه حلی 2

میدان رسالت، خیابان هنگام، ضلع شمالی سازمان آب، کوی نعمت‌زاده پلاک47

شماره تماس: 77444730

مدرسه علامه حلی 4

شاید بتوان گفت در علامه حلی 4 بیش از هر شعبه دیگر به حفظ تعادل بین آموزش‌های علمی و مهارت‌های اجتماعی توجه می‌شود. والدین از این مدرسه به‌دلیل تمرکز و توجه به مسائل تربیتی رضایت دارند. همچنین دانش‌آموزان از کادر اجرایی مدرسه برای نحوه رفتار و تدریس حرفه‌ای راضی هستند.

کنار همه این موارد، علامه حلی 4 مانند سایر شعب از نظر سطح علمی و شرایط مناسبی داشته و می‌توانید درآن از کیفیت آموزش اطمینان خاطر داشته باشید.

– آدرس مدرسه علامه حلی 4

خیابان نبرد جنوبی، خیابان زمزم‌غربی، خیابان شمشاد،  پشت فروشگاه شهروند

شماره تماس: 363113090 – 36306467

مدرسه علامه حلی 5

ساعت کاری مدرسه علامه حلی 5 از 7:30 تا 14:30 است. بقیه ساعات روز اجباری برای حضور در مدرسه وجود ندارد. دانش‌آموزان می‌توانند از خانه غذا برده یا از بوفه مدرسه غذا بخرند و ساعت نهار کنار سایر همکلاسی‌هایشان در فضایی صمیمی غذا خورده و تعامل غیر درسی بیشتری با هم داشته باشند.

مولفان کتاب‌های استعدادهای درخشان در این شعبه حضور داشته و با دانش‌آموزان درباره مباحث مختلف گفت‌وگو می‌کنند که باعث انگیزه بیشتر و رضایت دانش‌آموزان شده است. در این مدرسه فعالیت‌های پژوهشی و غیر درسی مانند نمایشگاه پژوهشی، کارسوق پدر و پسر، کارسوق نگارش، کارسوق شیمی و… هم برگزار می‌شود.

– آدرس مدرسه علامه حلی 5

انتهای ستاری، شاهین شمالی، خیابان بهار، خیابان کوهسار

شماره تماس: 44450802

مدرسه علامه حلی 6

علامه حلی 6 از نظر امکانات و تجهیزات شرایط ایده‌آلی دارد. امکاناتی مانند آزمایشگاه‌های مجهز، کارگاه کاروفن‌آوری، سایت کامپیوتر و… بخشی از امکانات این مدرسه است. همچنین بد نیست بدانید همه کلاس‌های این مدرسه به ویدئوپروژکتور مجهز هستند.

کتابخانه علامه حلی 5 بیش از 2500 عنوان کتاب در زمینه‌های مختلف مانند مذهبی، علمی، آموزشی، ادبی و… دارد که دانش‌آموزان به‌طور رایگان از آن استفاده می‌کنند.

دانش‌آموزان معتقدند این مدرسه از نظر علمی و امکانات یکی از بهترین مدارس پایتخت است که دیدگاه اشتباهی هم به‌نظر نمی‌رسد.

– آدرس مدرسه علامه حلی 6

خیابان شهرآرا، کوچه 32

شماره تماس: 88250930

مدرسه علامه حلی 8

از نظر بسیاری از والدین و دانش‌آموزان مدرسه، این شعبه از علامه حلی علی‌رغم عملکرد خوب از نظر آموزش و سطح علمی، در فضای المپیاد عملکرد ضعیفی دارد. همچنین گفته شده اطلاع‌رسانی مدرسه درباره مسائل مختلف روند کندی داشته و والدین در زمان صحیحی از امور مختلف و اتفاقات مطلع نمی‌شوند.

باوجود همه این موارد باز هم دانش‌آموزان و والدین از کادر آموزشی و اجرایی مدرسه رضایت دارند.

– آدرس مدرسه علامه حلی 8

خیابان دامپزشکی، خیابان حیدریان، جنب باشگاه خورکیان

شماره تماس: 66002530

مدرسه علامه حلی 9

دانش‌آموزان علامه حلی 9 می‌گویند این شعبه در زمینه پژوهشی نسبت به سایر شعب عملکرد بهتری دارد؛ اما از نظر فضای آموزشی و کیفیت آموزش ضعیف است. بعضی از دانش‌آموزان هم از فضای کوچک مدرسه، نظافت و بهداشت کم، کمبود اردوهای تفریحی و امتحانات بی‌وقفه مدرسه شاکی هستند.

کنار نقدهایی که به مدرسه علامه حلی 9 وارد شده، برگزاری کلاس‌های برنامه‌نویسی، اپلیکیشن‌نویسی، رباتیک، مکاترونیک و… این مدرسه را به یکی از بهترین مدارس علامه حلی تبدیل کرده است.

– آدرس مدرسه علامه حلی 9

خیابان نبرد جنوبی، بین لاله یک و ارغوان

شماره تماس: 66291390

آدرس و شماره تماس دبیرستان های علامه حلی متوسطه دوم

مدرسه علامه حلی 1

این شعبه را می‌توان شعبه مرکزی و اصلی‌ترین شعبه مدارس علامه حلی دانست. قدمت، امکانات و کیفیت کار این شعبه نسبت به سایر شعب علامه حلی بسیار متفاوت است. این موضوع باعث شده سطح علمی دانش‌آموزانی که در شعبه علامه حلی 1 تحصیل می‌کنند، به‌وضوح از سایر دانش‌آموختگان در شعب دیگر مدرسه تیزهوشان علامه حلی بالاتر باشد. نکته مهم دیگر درباره این شعبه همراهی کامل سازمان استعدادهای درخشان با این شعبه از مدارس علامه حلی است.

رقابت اصلی دانش‌آموزان هم برای ورود به این شعبه از مدارس علامه حلی است؛ هریک از دانش‌آموزان می‌توانند سه انتخاب بین مدارس علامه حلی داشته باشند. پس از اعلام نتایج، به ترتیب رتبه‌بندی، ظرفیت مدارس پر خواهد شد. طبیعی است اولویت اول اغلب افراد علامه حلی 1خواهد بود. به‌همین دلیل رتبه‌های برتر آزمون ورودی علامه حلی یکی پس از دیگری ظرفیت این شعبه را پر می‌کنند.

مدرسه علامه حلی 1 در حسن‌آباد تهران قرار دارد و دسترسی به آن از طریق مترو، اتوبوس، تاکسی یا خودروی شخصی آسان است.

– آدرس مدرسه علامه حلی 1

خیابان کمالی، خیابان غفاری

شماره تماس: 55418850

مدرسه علامه حلی 3

علامه حلی 3 هم مانند سایر شعب این مدرسه تیزهوشان، کیفیت و سطح علمی خوبی دارد. اینطور که آمار نشان می‌دهد طی چند سال اخیر بیش از 60 نفر از افرادی که در المپیادهای جهانی مدال کسب کرده‌اند و تعداد زیادی از رتبه‌های تک رقمی یا دو رقمی کنکور در این مدرسه تحصیل کرده‌اند.

طبق نظرسنجی که از دانش‌آموزان مدرسه علامه حلی 3 انجام شده، آن‌ها دبیران و کادر آموزشی این مدرسه را از بهترین تیم‌های آموزشی تهران معرفی کرده‌ و از شیوه تدریس و برخورد آن‌ها رضایت کافی دارند.

– آدرس مدرسه علامه حلی  3

نیاوران، روبه‌روی کلانتری نیاوران 123، خیابانه فیضیه

شماره تماس: 26131367

مدرسه علامه حلی 7

طبق آمار بعضی از دانش‌آموزان از کمبود امکانات این مدرسه نسبت به سایر شعب و کنکورمحور بودن فضای آموزشی آن ناراضی به‌نظر می‌رسند؛ اما درمجموع سطح علمی و فرهنگی مدرسه رضایت‌بخش است. بعضی از والدین هم می‌گویند در مدرسه علامه حلی 7 بیشتر روی مسائل درسی تمرکز شده و توجه چندانی به موارد دیگر مانند مسایل تربیتی، آموزه‌های اجتماعی و… نمی‌شود.

– آدرس مدرسه علامه حلی 7

خیابان دماوند، چهارراه سبلان، خیبان اشراقی، هشت متری اول

شماره تماس: 77267588

سرویس مدرسه علامه حلی

باتوجه به اینکه مدارس علامه حلی چندین شعبه دارند، ساختار شفاف و یکپارچه‌ای برای سرویس رفت‌وآمد دانش‌آموزان از طرف مدرسه درنظر گرفته نشده است. بنابراین درصورتی‌که می‌خواهید برای فرزندتان سرویس تردد به مدرسه بگیرید، می‌توانید به شعبه‌ای که فرزندتان در آن مشغول تحصیل شده تماس بگیرید و اطلاعات مربوط به این موضوع را از مدرسه پیگیری کنید.

همچنین می‌توانید با موسسات سرویس مدرسه تماس گرفته و از آن‌ها درخواست سرویس کنید.

مدارس هم‌تراز با علامه حلی

سطح علمی بسیار بالا، امکانات قابل‌توجه، فضای پویا و شهریه کم مدرسه‌های علامه حلی باعث شده کمتر مدرسه‌ای مشابه آن پیدا شود.

اما درصورتی‌که فرزندتان در این مدرسه پذیرفته نشده و مایل هستید او را در مدارس مشابه علامه حلی ثبت‌نام کنید، می‌توانید مدارس انرژی اتمی، علامه طباطبایی، مفید و سلام تجریش را در فهرست خود داشته باشید.

علامه حلی؛ پویایی دانش‌آموزان برای رشد

ممکن است تصور کنید مدرسه علامه حلی بیش از حد روی درس و رشد علمی دانش‌آموزان تمرکز دارد و سایر ابعاد زندگی بچه‌ها را نادیده گرفته است. درحالی‌که در این مدارس، از اولین قواعدی که به دانش‌آموزان آموزش داده خواهد شد، توانایی انجام چندین کار و رشد در ابعاد مختلف زندگی است. درنتیجه دانش‌آموزان این مدرسه نسبت به همه ابعاد زندگی خود مانند بعد علمی و درسی پویا بوده و تلاش می‌کنند بهترین باشند.

پس درصورتی‌که شما هم دوست دارید فرزندتان از رتبه‌های برتر کنکور، المپیاد و مسابقات علمی مختلف باشد، بهتر است از همین حالا روی آمادگی او برای شرکت در آزمون ورودی مدرسه علامه حلی کار کنید.

تیم کاراتدریس هم برای یادگیری مباحث و دروس مختلف همراه فرزند شماست. شما می‌توانید برای تدریس خصوصی ریاضی ویژه مدارس علامه حلی، یادگیری ریاضی ویژه تیزهوشان و مشاوره تحصیلی یا برنامه‌ریزی با کاراتدریس در ارتباط باشید.

این افتخار ماسـت که پاسخگـوی شـما باشـیم و به سوالات و مسائل شما پاسخ دهیم.

سوالات متداول و مرتبط با این مدرسه

برخی از پرسش ها و پاسخ های کاربران

سوال شما چیست؟

شرایط ورود به مدرسه علامه حلی چگونه است؟

سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان هرسال برای انتخاب دانش‌آموزان دبیرستان‌های تیزهوشان آزمون ورودی برگزار می‌کند. این آزمون ورودی سالانه برای دوره‌های اول و دوم متوسطه برگزار می‌شوند و حتی شرکت در آن‌ها نیازمند شرایط خاصی است. درصورتی‌که فرزند شما شرایط موردنظر را نداشته باشد، امکان شرکت در آزمون ورودی را نخواهد داشت.

امکانات و خدمات مدرسه علامه حلی چیست؟

از جمله امکاناتی که در این مدارس وجود دارد، می‌توان به آزمایشگاه‌های مختلف درس فیزیک و شیمی اشاره کرد. همچنین اغلب شعب مدرسه علامه حلی سایت کامپیوتری دارند.

آدرس مدرسه علامه حلی کجاست؟

- آدرس مدرسه علامه حلی 2 میدان رسالت، خیابان هنگام، ضلع شمالی سازمان آب، کوی نعمت‌زاده پلاک47 شماره تماس: 77444730- آدرس مدرسه علامه حلی 4 خیابان نبرد جنوبی، خیابان زمزم‌غربی، خیابان شمشاد،  پشت فروشگاه شهروند شماره تماس: 363113090 – 36306467- آدرس مدرسه علامه حلی 5 انتهای ستاری، شاهین شمالی، خیابان بهار، خیابان کوهسار شماره تماس: 44450802

مدارس هم‌تراز مدرسه علامه حلی کدام‌ها هستند؟

مدارس انرژی اتمی، علامه طباطبایی، مفید و سلام تجریش از مدارس هم‌تراز علامه حلی هستند.

دیدگاه‌ها

دیدگاه خود را در رابطه با متن بالا وارد کنید.

  • MEHRDAD

    MEHRDAD

    ۱۴۰۰/۰۵/۱۳ ۲۲:۵۸:۱۵

    عالی بهترین سایتی بود که دیدم بسیار جزییات بالا و مطالب کارآمدی داشت من خودم علامه حلی 1 قبول شدم