با توجه به افزایش رقابت دانش‌آموزان برای کسب جایگاه برتر و قبولی در مدارس نمونه‌ دولتی و تیزهوشان، بازار آموزش‌وتدریس خصوصی ریاضی تیزهوشان برای قبولی در آزمون ورودی بسیار داغ و رقابتی شده است. با این‌حال چرا همچنان کسانی هستند که با وجود شرکت در ده‌ها کلاس خصوصی، آموزش‌ و آمادگی مناسب برای آزمون، راهی به این مدارس پیدا نمی‌کنند و قبول نمی‌شوند؟ ما در این مطلب از کاراتدریس دلایل موفقیت‌وشکست دانش‌آموزان را بررسی و راهکارهای طلایی برای قبولی در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان را تقدیمتان می‌کنیم.

توقف ممنوع است

رهرو آن نیست که گه تند و گهی خسته رود، رهرو آن است که آهسته و پیوسته رود. فاصله و تاخیر بین یادگیری دروس سبب می‌شود دچار عذاب وجدان شده و تمرکز خود را روی مطالعه دروس از دست بدهید. پیشنهاد می‌کنیم اگر شده حتی روزی یک ساعت یا یک صفحه درس بخوانید، بخوانید ولی دنباله برنامه را رها نکنید. مرور و یادگیری مداوم طبق برنامه، اعتماد به‌نفس شما را تقویت می‌کند، زیرا وقت خود را هدر نداده و حداقل روزی یک ساعت درس خوانده‌اید. با این شرایط به مرور روزهای بعد، انرژی بیشتری برای افزایش ساعت مطالعه خواهید داشت و کم‌کم میزان یادگیریتان بیشتر می‌شود.

اگر داستان مسابقه خرگوش و لاکپشت را خوانده باشید، متوجه می‌شوید با این روش هزاران قدم از کسانی که یک هفته سفت‌وسخت درس می‌خوانند و دو هفته نمی‌خوانند جلوتر هستید. مطالعه مستمر و همیشگی باعث می‌شود فرد به این نتیجه برسد که در طول روز با کاهش اوقات تلف شده می‌تواند وقت بیشتری را به درس خواندن اختصاص دهد و بهتر از هر فرد دیگری نتیجه بگیرد.

برنامه‌ریزی را فراموش نکنید

هر دانش‌آموزی برای قبولی در آزمون نمونه دولتی دغدغه‌ی نحوه برنامه‌ریزی دارد تا بتواند با خیال آسوده روز آزمون را سپری کند و از کسب نتیجه مطمئن شود. برنامه‌ها برای قبولی در آزمون ورودی مدارس نمونه‌ دولتی و تیزهوشان به شما کمک می‌کند تا از سردرگمی فاصله بگیرید، دروس را با نظم دقیق مطالعه کرده و مهمتر از تمام این‌ها، دروس بسیار مهم مانند علوم و ریاضی را با بالاترین درصد پشت سر بگذارید. با برنامه‌ریزی دقیق‌ و متناسب با شرایط زندگی و احوال شخصی خودتان، دروس مهم را یکی پس از دیگری از بر می‌شوید.

راه‌هایی برای برنامه‌ریزی دقیق‌

برای داشتن یک برنامه اساسی و دقیق به نکات زیر توجه کنید.

1. برنامه را بنویسید

یکی از راه‌های غلبه بر ایجاد وقفه هنگام مطالعه مکتوب کردن برنامه‌ریزی است. شما وقتی برنامه‌ریزی مکتوب داشته باشید، وظایف روزانه خود را می‌دانید، زمان‌بندی درست دارید و از همه مهم‌تر زمان درست شروع و اتمام هر کدام از دروس را می‌دانید. برنامه‌ریزی مکتوب این امکان را برای شما فراهم می‌نماید که بتوانید نحوه مطالعه خود را منعطف دنبال کنید. البته نه این‌که این‌کار عادتتان شود و مدام دنبال تغییر در برنامه خود باشید. شما باید با از دست دادن یک روز روزهای بعد ترغیب شوید زمان بیشتری گذاشته و عقب افتادگی خود را جبران کنید.

از همه این‌ها مهم‌تر شما می‌دانید که کجای برنامه هستید. جلوترید یا عقب افتاده‌اید. دانستن این‌‌که از یک برنامه مدون عقب هستید، خود یک انگیزه برای شما خواهد بود، اما درصورتی‌که هیچ برنامه‌ریزی نداشته باشید، شما از همین الان یک بازنده هستید.

نوشتن برنامه برای آزمون ورود به مدارس تیزهوشان

2. از دوستانتان کمک بگیرید

اگر دوستی دارید که قبلا در کلاس خصوصی ریاضی شرکت کرده است، ازش کمک بخواهید. او بهتر شما را راهنمایی خواهد کرد. یک کلاس خصوصی خوب و باکیفیت می‌تواند قبولی شما را در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان تضمین کند. برنامه ریزی خود را مطابق زمان پیش رو و البته ظرفیت و توانایی خود مکتوب کنید. نیازی نیست که شما روزانه ۲۰ ساعت مطالعه کنید، اصلا نیاز نیست. ممکن است در چند روز اول با انگیزه‌ای که دارید مطابق برنامه‌ریزی خود پیش بروید، اما در طولانی مدت از درس زده شده و از برنامه‌ریزی سخت و طاقت فرسای خود عقب می‌افتید. این مسئله مثل زهر ذهنتان را مسموم می‌کند و وارد یک چرخه باطل و اشتباه می‌شوید.

کمک برای آزمون ورودی مدارس تیزهوشان

3. واقع بین باشید

سعی کنید برنامه ریزی خود را منعطف و مطابق توانایی‌های خود مکتوب کنید. اگر تابه‎حال نهایت زمانی که برای مطالعه در یک روز صرف کرده‌اید، ۵ ساعت است، چطور می‌خواهید ۱۰ ساعت برنامه‌ریزی کنید؟ واقع بین باشید. یک برنامه‌ریزی درست، منطقی و واقع بینانه بسیار بهتر از یک برنامه‌ریزی فوق فشرده و سخت شما را یاری خواهد کرد.

اگر برنامه‌ریزی منعطف و درستی داشته باشید و به آن عمل کنید، موفقیت شما در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان تضمین شده است. در برنامه‌ریزی خود زمانی را برای استراحت، برای بودن در کنار خانواده و بازی با دوستان خود در نظر بگیرید. مطالعه صرف ذهن شما را خسته کرده و ضریب یادگیری را به شدت کاهش می‌دهد. حافظه برای تقویت یادگیری و تثبیت دروس گذشته، نیاز به استراحت دارد.

واقع بینی در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان

4. تفریح را در برنامه ریزی داشته باشید

در برنامه ریزی خود ساعاتی را برای تفریح بگنجانید. البته زیاده‌روی نکنید و تنبلی خود را گردن تفریح نیندازید. تفریح مختصر مانند سوخت تازه عمل و شما را برای شروع دوباره آمادهتر می‌کند. شما برای داشتن یک برنامه‌ریزی خوب‌وعالی نیاز به راهنمایی خواهید داشت. از اطرافیان و معلم خود کمک بگیرید. از آن‌ها بخواهید تجارب خودشان را در اختیار شما قرار دهند. خجالت نکشید. خجالت واژه‌ای است که در فرهنگ لغت افراد موفق هیچ تعریفی ندارد. مانند یک برنده قدم بردارید.

تفریح جزئی از برنامه آزمون ورودی مدارس تیزهوشان

5. تعطیلات مثل دیگر روزهاست

اشتباه بسیار بزرگ در ذهن بسیاری از دانش‌آموزان نحوه برخورد آن‌ها با مطالعه دروس زمان تعطیلات مانند آخر هفته، اعیاد و مناسبت‌های دیگر است. بسیاری از دانش‌آموزان عقیده دارند که در این ایام باید کتاب‌ها را در گنجه گذاشت و از تعطیلات لذت برد. برخی هم دقیقا برخلاف این عده، زمان تعطیلات خود را در اتاق خود حبس کرده و چهار دست‌وپا روی کتاب‌ها چمبره می‌زنند. واقعیت، هر دو دیدگاه گفته شده اشتباه است. شما باید از تعطیلات خود در کنار خانواده و دوستان لذت ببرید و البته در کنار این لذات، سری هم به کتاب‌های خود بزنید. کتاب در گنجه گذاشتن شما را تنبل کرده و از حس مطالعه و یادگیری دور می‌کند. اشتباه نکنید! بعد از تعطیلات برگشتن به روزهای اولیه و شروع دوباره مطالعه به همین راحتی نیست. بسیاری از دانش‌آموزان بعد از اولین تعطیلات دیگر موفق نشده‌اند به برنامه‌ریزی خود برگشته و مطالعه را دوبار آغاز کنند.

یکی از راهکارهای موثر در این زمینه همراهی مشاور و راهنمای کاربلد است. او می‌تواند دوباره شما را به مسیر اصلی سوق داده و انگیزه لازم را دوباره در شما به‌وجود بیاورد. نحوه درست برخورد با تعطیلات را از معلم خود بپرسید. نیازی نیست که خود را در اتاق حبس و از خانواده و اطرافیان و دوستانتان دوری کنید.

اهمیت وجود برنامه‌ریزی مناسب و البته مکتوب اینجا معلوم می‌شود. برنامه‌ریزی عالی است که برای تمام اوقات فکری داشته باشد. ممکن است زمان تعطیلات کمی از ساعات مطالعه شما کاسته و به بودن در کنار بقیه اضافه شود. اگر در ایجاد نسبت درست بین این دو مسئله یعنی تفریح و تحصیل مشکل دارید یا نمی‌توانید به برنامه خود بازگردید و از آن تخطی می‌کنید، اصلا نیازی به نگرانی یا خودخوری نیست. این مسئله ممکن است برای هر کسی پیش بیاید. فقط کافیست با کمک گرفتن از فردی دلسوز مثل پدر، مادر یا بهتر از همه مشاورتان کم‌کم به برنامه برگردید.

نگرش درست در تحصیل

نگرش شما در این مورد بسیار مهم و حیاتی است. نگرش یک برنده را داشته باشید و مانند یک برنده عمل کنید. جمله‌ای شما را به یک بازنده تبدیل می کند، جمله: “حالا وقت هست” است. این جمله شما را به سمت شکست پیش می‌برد. تعداد کسانی که توانسته‌اند از این جمله نجات پیدا کنند، بسیار اندکند، اما بودن در این جمع به سادگی ممکن است.

استرس دردی را دوا نمی کند!

اگر همیشه حتی وقتی درحال مطالعه هستید، دچار استرس و نگرانی از نتیجه باشید، باید بگوییم که سخت در اشتباه هستید؛ بهتر است کتاب را ببندید و بخوابید! وقتی درحال درس خواندن هستید باید تمام تمرکز خود را روی یادگیری دروس گذاشته و ذهن را آماده دریافت مطالب جدید یا مرور مطالب قبلی کنید. نه این‌که یک قسمت ذهن درحال آرام کردن شما و قسمت دیگر درگیر به ذهن سپاری مطالب است. چرا به خودتان سخت می‌گیرید؟ بگذارید کار خود را انجام داده و ۱۰۰ درصد ظرفیتش را درگیر یادگیری و انتقال مطالب به حافظه بلند مدت کند نه این‌که شما را هم آرام کند.

بدون استرس برای آزمون ورودی مدارس تیزهوشان

اجازه دهید با یک مثال این قسمت را شرح دهیم. فرض کنید در طول یک هفته تمام کتاب ریاضی خود را دوره کنید، اما بدون تمرکز و با استرس و حواس پرتی. حالا کسی را تصور کنید که در طول این هفته فقط ۲ الی ۳ درس ریاضی را با کمک یک معلم خصوصی باتجربه و البته دلسوز مرور کرده است.

میزان پاسخگویی این فرد به سوالات ریاضی مربوط به این ۳ درس بالای ۹۰ درصد است. گروه کاراتدریس این عدد را به‌صورت تجربی از شاگردان ریاضی که داشته به‎ دست آورده است. اگر مِثل مورد اول عمل کنید، می‌توانید ادعا کنید که ۹۰ درصد سوالات ریاضی خود را پاسخگو هستید؟

نکته مهم دیگر در این قسمت معلم خصوصی دلسوز و باتجربه است. اگر نمی‌توانید بدون استرس دروس خود را مطالعه کنید، چاره کار نزد یک معلم خصوصی ریاضی است که تجربه کافی و لازم را برای برخورد با شما داشته باشد و مانند یک معلم شما را به سمت قبولی صددرصد در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان هدایت کند. اغلب شاگردان کاراتدریس در درس ریاضی به موفقیت رسیده‌اند و گواه خوبی بر ادعای ما هستند.

دروس را درست بیاموزید

آیا تا به حال شده یک درس را خوانده باشید ولی فردای آن انگار بار اولی است که تیترش درس به چشم مبارکتان خورده باشد!! شما هم متعجب که من دیروز این مطلب را خواندم ولی چرا اعضای بدنم مخالفم هستند و قصد یادآوری ندارند!! اگر کمی به کارتان فکر کنید دلیل مساله را می‌فهمید.

شما مطالب را سرسری خوانده‌اید مثل شماره تلفنی که وقتی در پیاده رو درحال عبور هستید از فرد دیگری می‌شنوید و چند ثانیه بعد اصلا در ذهنتان نیست! درس خواندن و درس یاد گرفتن اصول دارد. طبیعتا درسی که می‌خوانید برای یک‌ سال یا دو سال بعد کارایی دارد؛ پس چرا به گونه‌ای درس نمی‌خوانید که اگر ۱۰ سال دیگر هم از شما فورمول را بپرسند، مثل بلبل جواب دهید؟

یادگیری مفهومی بهترین روش درس خواندن است و نباید با حفظ درس به خود غره شوید. نتیجه غرور بی‌جا چیزی جز افسردگی بعد از ناکامی در امتحان نیست.

 راه‌های یادگیری درست و اصولی دروس

شما باید یاد بگیرید دروسی مثل دروس ریاضی و علوم باید به‌ طور مفهومی مطالعه کرده و فقط مطالب را حفظ نکنید. با تدریس و آموزش مفهومی ریاضی می‌توانید با خیال آسوده‌تری تست‌ها را جواب داده و از پاسخ صحیح مطمئن باشید. برای انجام چنین کاری نیاز به پرداخت هزینه‌های بالا به آموزشگاه‌های تدریس خصوصی ریاضی در بازار نیست، زیرا آن‌ها قصد دیگری از آموزش شما دارند.

اگر با دقت رفتار آن‌ها را بررسی کرده باشید، متوجه می‌شوید که بیشتر سعی می‌کنند کتاب‌های خود را به شما بفروشند تا آموزش دقیق. اولین شرط یک معلم خصوصی خوب، دلسوز بودن اوست؛ در درجه دوم تجربه و نحوه آموزش او می‌تواند برای شما مهم تلقی گردد.

در کلاس درس بیاموزید

وقتی معلم مدرسه در حال تدریس ریاضی است و یک مبحث جدید را برای دانش آموزان باز کرده، شما مشغول چه کاری هستید؟ با بغل دستی پچ‌پچ می‌کنید؟ درحال نقاشی هستید؟ ذهنتان کجاست؟ ذهنتان درگیر درس و معلم است یا در فکر ناهار و زنگ آخر هستید؟ همیشه این نکته را به یاد داشته باشید که ۵۰ درصد از موفقیت شما سر کلاس مدرسه رقم می‌خورد، حال چه کلاس درس مدرسه یا کلاس معلم خصوصی. سعی کنید در کلاس درس با تمام تمرکز به معلم خود گوش کنید.

باور داشته باشید که این نکته معجزه می‌کند. یک مرور ساده بعد از کلاسی که با دقت فهمیده باشید، شما را به شاگرد اولی می‌رساند. به مثال‌های معلم خود گوش کنید و نکات ریزی که حین بحث مطرح می‌شود را یادداشت کرده و بخاطر داشته باشید. اگر سوال یا مشکلی پیش آمد، همان‌جا بپرسید. در کلاس فعال باشید. تمریناتی را که متوجه نمی‌شوید و برای شما نامفهوم است، از معلم خود بپرسید و آن‌ها را برطرف نمایید.

یادگیری در کلاس برا آزمون ورودی مدارس تیزهوشان

تمرکز صددرصد در کلاس و عدم حواسپرتی، شما را یک قدم از بقیه جلوتر نگه می‌دارد. یک معلم خصوصی دلسوز، تمام نکات مهم درسی و البته ظریف کاری‌های امتحانی را برای شما بازگو کرده و دیگر دقت شما در کلاس خواهد بود که از شما یک برنده خواهد ساخت. یک بار امتحان کنید. اگر شما به این توصیه عمل کرده باشید، هنگام مرور درس در منزل خواهید دید که تمام مطالب مانند یک خاطره خوب در ذهن شما می‌چرخند.

نکات مهم برای یک مطالعه عالی

در اینجا قصد داریم برخی از نکات مهم که لازم است حین مطالعه رعایت شود را با هم مرور کنیم. به مفهوم این نکات نگاه کنید و از آن‌ها سرسری نگذرید. سعی کنید آن‌ها را به کار ببندید و خود را به یک محصل موفق در مدرسه تبدیل کنید که قبولی در آزمون مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان برایش مثل آب خوردن است.

مرور درس جدید در روز تدریس

مرور درس‌های جدیدی که معلم سر کلاس تدریس کرده است، در همان روز و بعد از یک استراحت کوتاه در منزل، معجزه می‌کند. راجع‌به درس‌های تازه با پدر یا مادرتان صحبت و آن‌ها را در منزل مرور کنید. این کار میزان یادگیری شما را به‌شدت افزایش می‌دهد.

مطالب مهم در ذهن شما نهادینه شده و زمان یادآوری با یک نگاه می‌توانید همه مطالب را در ذهن خود تداعی کنید. یکی از نکاتی که دانش آموزان موفق و پیشرو را از دیگران متمایز می‌کند، همین نکته است.

اگر دقت کرده باشید در میان دوستانتان کسانی هستند که بدون اینکه زمان زیادی را صرف مطالعه و درس خواندن کنند، به بسیاری از مطالب درسی مسلط هستند. رمز این موفقیت آنان در تمرکز روی درس و مطالعه و مرور آن‌ها در همان روز در منزل است.

تمرین در خانه برای آزمون ورودی مدارس تیزهوشان

الگو داشته باشید

الگوی شما می‌تواند پدرومادرتان یا یکی از دوستانتان باشد. از شاگردان قوی و ممتاز سراغ دارید روش مطالعه آن‌ها را بپرسید یا از معلم خصوصی خود نیز کمک بخواهید. این‌گونه افراد می‌توانند الگوی مناسبی برای شما باشند. دنبال کردن مسیری که قبلا به موفقیت رسیده و امتحان خود را پس داده، ساده و اثربخش است.

البته باید یک نکته را بخاطر بسپارید و آن این است که روش مطالعه‌ای که از دیگران یاد می‌گیرید را با توانایی‌های خود تطبیق دهید. شاید شما نمی‌توانید بیشتر از ۵ ساعت در روز مطالعه کنید و این کار شما را خسته و از درس زده می‌کند. خلاف این نیز صادق است. شاید ذهن شما آمادگی و توانایی ساعات بیشتری برای مطالعه در روز را داشته باشد.

الگو هایی برای آزمون ورودی مدارس تیزهوشان

بهترین منبع را انتخاب کنید

هیچ‌کس وقت کافی برای مطالعه همه منابع را ندارد. اصلا مطالعه همه منابع اشتباه بزرگیست. تعدد منابع جز این‌که وقت شما را هدر داده و درنهایت چیزی به معلومات شما اضافه نمی‌کند، عایدی دیگری نخواهد داشت. اگر به موسسات آموزش خصوصی مراجعه کرده باشید، آن‌ها سعی خواهند کرد منابع تالیفی خودشان را به اجبار به شما دهند.

به یاد داشته باشید، وقت طلاست. آن را صَرف کتاب‌های بی‌خود و بی‌محتوا نکنید. بهترین منبع را به کمک هم کلاسی، معلم و معلم خصوصی انتخاب کنید و همان را برای مطالعه به‌کار ببندید. شاید برای دروس مختلف، منبع اصلی و کاربردی تفاوت داشته باشد، مهم نیست. برای هر درس بهترین منبع را از بازار تهیه کرده و همان را سرلوحه مطالعه درس قرار دهید.

منبع درست برای آزمون ورودی مدارس تیزهوشان

بلند خواندن راهکار خوبی است

بلند خواندن دروس، مخصوصا دروسی مانند فارسی و دینی، می‌تواند به ذهنتان در یادگیری کمک کند. این‌کار باعث می‌شود ذهن ناخودآگاه شما مطالب مهم را در خود جای داده و زمان‌هایی که خودتان انتظار ندارید، آن‌ها را به‌خاطر بیاورید. البته مزاحم استراحت و کارهای دیگران نشوید.

بهترین زمان برای مطالعه و یادگیری دروس که ذهن شما در آن ساعات بسیار آماده و مهیای ورود مطالب درسی است، ساعات اولیه صبح و عصر، بعد از یک استراحت کوتاه است. در این ساعات از روز ذهن شما به‌شدت آماده یادگیری است. درصد مفید بودن مطالعه در این ساعات بسیار بیشتر از ساعات دیگر روز است. این ساعات را از دست ندهید.

مطالعه ساعت مخصوص دارد

در ساعات اولیه صبح، ذهن شما بعد از یک خواب طولانی، استراحت کافی داشته و آماده ورود اطلاعات و مطالب درسی است. سحرخیز بودن یک امتیاز برای شماست. در ساعات عصرگاهی هم بعد از صرف ناهار و یک استراحت کوتاه، حافظه شما شروع به فعالیت کرده و مطالب درسی عنوان شده در روز کلاس و مدرسه را در خود تداعی می‌کند.

دست‌به کتاب شدن و مرور مطالب، مانند جرقه‌ای تمامی مطالب مهم را در ذهن شما حک کرده و برای همیشه مفهوم درس را در ذهن شما حفظ می‌کند. تنبل نباشید و درس بخوانید.

نیازی نیست که حتما معلم از شما بخواهد تا شروع به مطالعه کنید. به محض تدریس مباحث جدید توسط معلمتان، آن‌ها را در منزل مرور کرده و تمرینات مربوطه را حل کنید. هر درسی را در زمان خود و در جای خود مطالعه کرده و از انباشته شدن دروس پرهیز کنید.

دروس را انباشته نکنید

انباشته شدن دروس شما را فلج می‌کند. وقتی موعد امتحان رسید و شما فرصت کافی نداشته باشید، این همه درس انباشته شده ذهن شما را خسته می‌کند و کارایی و بازده ذهنی را کاهش می‌دهد، اما اگر همه دروس را به‌موقع و با برنامه‌ریزی مطالعه کرده باشید، فقط با یک نگاه کوتاه همه آن‌ها را به یاد خواهید آورد.

تغذیه مناسب بخورید

تغذیه مناسب به معنای مصرف ۵۰۰ گرم گوشت قرمز در روز نیست. اشتباه نکنید. ذهن شما برای یادگیری و مطالعه نیاز به بدنی آماده و قبراق و سرحال دارد. برای این‌که بدنی آماده و سرحال داشته باشید، نیاز به تغذیه مناسب دارید.

تغذیه مناسب عبارت است از برنامه غذایی خوب، که همه مواد مغذی لازم برای رشد بدن مانند انواع ویتامین‌ها، پروتئین‌ها و مواد مغذی دیگر را در خود داشته باشد.

خوردن شیر در ساعات اولیه صبح، رساندن آب کافی به بدن در طول روز، استفاده از سبزیجات تازه معطر در کنار غذا، مصرف میوه‌های فصلی و آب‌میوه‌های طبیعی، خوردن ماهی و حبوبات به مقدار کافی در هفته و… از ویژگی‌های یک برنامه تغذیه مناسب است.

تغذیه مناسب برای آزمون ورودی مدارس تیزهوشان

نکات مهم سر جلسه امتحان

علاوه‌بر نکاتی که باید هنگام مطالعه رعایت کنید، نکاتی هم وجود دارد که باید سر جلسه امتحان به آن‌ها توجه نمایید. بهتر است این نکات را از معلم خصوصی خود بپرسید و درباره آن‌ها از او راهنمایی بخواهید. با این‌حال در متن زیر نکاتی کلی را به‌صورت تیتر وار بیان کرده‌ایم.

  • از سوالات آسان شروع کنید و وقت خود را برای سوالات سخت هدر ندهید.
  • صبح آزمون حتما صبحانه مناسب خورده و در طول آزمون با خود مواد قندی مانند بیسکوئیت و کیک به همراه داشته باشید.
  • برای پرکردن پاسخنامه عجله نکنید. این‌کار باعث می‌شود پاسخ سوالاتی که آن‌ها را می‌دانید، در پاسخنامه اشتباه درج شوند.
  • بعد از اتمام سوالات، یک‌بار دیگر پاسخ‌های خود را با پاسخنامه تطبیق دهید.
  • شب قبل از آزمون خواب کافی داشته باشید.
  • محل صندلی خود در جلسه امتحان را پیدا کنید و مطمئن شوید که صندلی شما جای مناسبی دارد. در غیر این‌صورت از مراقب بخواهید جای شما را تغییر دهد.

سلام بر آزمون ورودی

در نهایت همه نکات و راهنمایی‌هایی که به شما القا می‌شود، نقش علائم و نشانه‌های مسیر را دارند و مسیر اصلی و راننده اصلی شما و ذهنتان هستید. به خاطر داشته باشید که اگر تمام امکانات لازم را در اختیار شما قرار دهند و شما نخواهید و انگیزه لازم را نداشته باشید، به بیراهه خواهید رفت. رمز موفقیت شما در وجود خود شماست. همت، اراده و انگیزه خود شماست که موفقیت در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان را در سبد اهدافتان قرار می‌دهد.

دیدگاه‌ها

دیدگاه خود را در رابطه با متن بالا وارد کنید.