مدارس انرژی اتمی؛ جایی برای پرورش دانشمندان انرژی هسته‌ای آینده

بی‌شک برای هر پدر و مادری دغدغه درس و تحصیل فرزندشان از مهم‌ترین مسائلی است که با آن مواجه هستند. طبیعی است که همه والدین می‌خواهند فرزند خود را در بهترین مدارس ببینند؛ اما سوالی که ذهن بسیاری از آن‌ها را به خود مشغول می‌کند، این است که کدام مدرسه برای فرزند من مناسب‌تر خواهد بود؟ درصورتی‌که شما هم چنین دغدغه‌ای دارید، با ما همراه باشید تا یکی از مدارس برتر تهران یعنی مدارس انرژی اتمی را به شما معرفی کنیم. شاید پس از آشنایی با این مدرسه پاسخ سوال خود را پیدا کنید.

مدرسه انرژی اتمی با سطح علمی بالا و ایجاد محیطی پویا برای دانش‌آموزان به فرزند شما کمک می‌کند به‌طور خودجوش برای رشد و پیشرفت قدم بردارد. این مدرسه چند شعبه داشته و ویژه جنسیت خاصی نیست؛ بلکه هم دختران و هم پسران می‌توانند شانس خود را برای ورود به این مدرسه امتحان کنند. اگر شما هم دوست دارید فرزندتان در این مدارس تحصیل کند، توصیه ما این است که برای آمادگی آزمون ورودی مدرسه انرژی اتمی یا تقویت دروس از مشاوره و آموزش خصوصی دبیران مختلف، به‌ویژه دبیران ریاضی کمک بگیرید. معلمان خصوصی ریاضی کاراتدریس از آمادگی آزمون ورودی تا آخرین روز تحصیل در مدرسه انرژی اتمی کنار فرزند شما خواهند بود. برای آشنایی با فرهنگ و آموزش، امکانات آموزشی و رفاهی یا شرایط قبولی در آزمون مدرسه انرژی اتمی تا آخر این مطلب همراه کاراتدریس باشید.

معرفی مدرسه انرژی اتمی

مدرسه انرژی اتمی ایران تحت نظارت موسسه صنعت هسته‌ای و سازمان انرژی هسته‌ای ایران اداره می‌شود. طبق گفته موسسان این مدرسه، هدف از تاسیس مدارس انرژی اتمی، دسترسی دانش‌آموزان باهوش و بااستعداد به تحصیلات خوب و کسب افتخارات تحصیلی بوده است. اگر بخواهیم به‌طور جزیی درباره هدف تاسیس این مدارس بگوییم، اهداف اصلی این مدارس در سه چیز خلاصه می‌شود:

  1. کمک به هدفمندسازی دانش‌آموزان
  2. ارائه برنامه دقیق و منظم برای آموزش
  3. ارائه مشاوره کارآمد و حرفه‌ای برای موفقیت دانش‌آموزان

باتوجه به آمار قبولی‌های کنکور و المپیاد مدارس انرژی اتمی، می‌توان گفت موسسان و کادر اجرایی و آموزشی این مدارس به‌خوبی از پس اجرای برنامه‌های آموزش و دستیابی به این اهداف برآمده‌اند.

مدرسه انرژی اتمی چند شعبه مختلف برای دو مقطع متوسطه اول و دوم دخترانه و پسرانه دارد. بین شعب مختلف این مدرسه، شعبه اصلی آن (متوسطه اول و دوم پسرانه) در امیرآباد، شهرت و محبوبیت خاصی بین دانش‌آموزان و اولیا دارد. به عبارت دیگر می‌توان گفت این شعبه معتبرترین شعبه مدرسه انرژی اتمی است. باتوجه به اهمیت و شهرت این شعبه، سطح علمی و امکاناتی که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم، مربوط به شعب اصلی مدرسه انرژی اتمی هستند؛ بنابراین احتمال دارد سایر شعبه‌ها در امکانات و ویژگی‌های محیطی کمی متفاوت باشند.

هرچند بعضی از افراد معتقد هستند شهریه این مدرسه نسبت به سایر مدارس غیرانتفاعی بالاتر است و کیفیت آموزش یا امکانات رفاهی آن به نسبت میزان شهریه مقرون به‌صرفه نیست؛ اما موفقیت‌های متوالی و دانش‌آموزان بسیار قوی این مدرسه، دلیلی روشن بر کیفیت عملکرد و شیوه‌های صحیح آموزشی مدرسه انرژی اتمی هستند.

سطح علمی مدرسه انرژی اتمی

با کمی جستجو در سابقه این مدرسه و بررسی موفقیت‌ دانش‌آموزان آن در المپیادها، نتایج کنکور، کلاس‌ها و مسابقات مختلف هنری، علمی، فرهنگی و… می‌توان گفت مدرسه انرژی اتمی از نظر سطح علمی و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان یکی از بهترین مدارس پسرانه تهران در مقاطع دوره اول و دوم متوسطه محسوب می‌شود.

با جستجو در سابقه این مدرسه و بررسی موفقیت‌ دانش‌آموزان آن در المپیادها، نتایج کنکور، کلاس‌ها و مسابقات مختلف هنری، علمی، فرهنگی و… می‌توان گفت مدرسه انرژی اتمی از نظر سطح علمی و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان یکی از بهترین مدارس پسرانه تهران در مقاطع دوره اول و دوم متوسطه محسوب می‌شود.

انتخاب شدن یک مدرسه به‌عنوان مدرسه برتر در سطح کشور کار بسیار سختی است. برای انتخاب شدن یک مدرسه، معیارهای مختلفی مدنظر قرار می‌گیرد و مدارس کمی می‌توانند از این فیلتر عبور کنند. مدرسه انرژی اتمی یکی از مجتمع‌های آموزشی کشور است که توانسته در لیست بهترین مدارس تهران و حتی ایران قرار بگیرد. این مجتمع، چندین شعبه مختلف دارد که هرکدام از سطح خاصی برخوارد هستند.

بسیاری از افراد فکر می‌کنند شعبه اول این مجتمع در سطح بالاتری قرار دارد، اما باید بگوییم که شعبه دوم مدارس انرژی اتمی نسبت به دیکر شعب از اعتبار بالاتری برخوردار بوده و آزمون ورودی آن هم پیچیده‌تر است.

شرایط ورود به مدرسه انرژی اتمی

برخلاف بسیاری از مدارس برتر تهران که تنها راه ورود به آن‌ها شرکت در آزمون ورودی سخت و پیشرفته است، ورود به مدرسه انرژی اتمی برای دانش‌آموزان متوسطه اول بدون آزمون درنظر گرفته شده است؛ اما دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم برای ورود به این مدرسه باید در آزمون ورودی مدرسه شرکت کنند. بنابراین درصورتی‌که بخواهید فرزندتان در دوره متوسطه اول مدرسه انرژی اتمی تحصیل کند، نیازی به آزمون نیست؛ اما برای متوسط دوم، فرزندتان باید خود را برای آزمون ورودی مدرسه آماده کند.

همان‌طور که گفته شد، این مدارس از سطح علمی بالایی برخوردار بوده و طبیعی است که برای ورود به آن آزمون سختی از متقاضیان گرفته شود. برای این‌که بتوانید اطلاعات بیشتری درباره این آزمون‌ها کسب کنید.

باتوجه به این موضوع طبیعی است که فرایند ثبت‌نام پایه‌های تحصیلی دوره متوسطه اول و دوم این مدرسه با هم تفاوت داشته باشند.

ثبت‌نام در آزمون ورودی متوسطه اول دبیرستان انرژی اتمی

برخلاف بسیاری از مدارس برتر تهران که تنها راه ورود به آن‌ها شرکت در آزمون ورودی سخت و پیشرفته است، ورود به مدرسه انرژی اتمی برای دانش‌آموزان متوسطه اول بدون آزمون درنظر گرفته شده است؛ اما دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم برای ورود به این مدرسه باید در آزمون ورودی مدرسه شرکت کنند. بنابراین درصورتی‌که بخواهید فرزندتان در دوره متوسطه اول مدرسه انرژی اتمی تحصیل کند، نیازی به آزمون نیست؛ اما برای متوسط دوم، فرزندتان باید خود را برای آزمون ورودی مدرسه آماده کند.

باتوجه به این موضوع طبیعی است که فرایند ثبت‌نام پایه‌های تحصیلی دوره متوسطه اول و دوم این مدرسه با هم تفاوت داشته باشند.

ثبت‌نام در آزمون ورودی متوسطه اول دبیرستان انرژی اتمی

همانطورکه گفته شد ثبت‌نام و ورود به مدرسه انرژی اتمی برای دانش‌آموزان دوره اول متوسطه بدون آزمون ورودی است؛ اما برای این کار باید مدارکی از موفقیت‌های چشمگیر فرزندتان در زمینه‌های ورزشی، علمی، فرهنگی، مسابقات مختلف و… را به همراه کارنامه سه سال آخر دوره ابتدایی (یعنی سال‌های چهارم، پنجم و ششم) را برای مدرسه ارسال کنید. نحوه ارسال مدارک هم از طریق سایت مدرسه به نشانی www.aehighschool.com است.

پس از آن کادر فنی و اداری مدرسه مدارک ارسالی شما را بررسی خواهند کرد. درصورتی‌که سابقه تحصیلی و غیر تحصیلی فرزند شما موردتایید ایشان باشند، برای ادامه فرایند ثبت‌نام با شما تماس گرفته خواهد شد.

همچنین درنظر داشته باشد ارسال مدارکی درباره موفقیت‌های مختلف در مسابقات اجباری نیست و به‌نوعی امتیاز اضافه محسوب می‌شود. بنابراین تنها مدارک الزامی کارنامه‌های سه سال آخر دوره ابتدایی است.

ثبت‌نام در آزمون ورودی متوسطه دوم دبیرستان انرژی اتمی

برای ثبت‌نام دوره دوم متوسطه دبیرستان انرژی اتمی، شرکت در آزمون ورودی مدرسه الزامی است؛ اما پیش‌نیاز شرکت در آزمون ورودی این مدرسه کسب معدل بالای 19 در پایه نهم تحصیلی است. اگر فرزند شما شرط اول را داشته باشد، می‌تواند از طریق سایت مدرسه در آزمون ورودی ثبت‌نام و شرکت کند.

این آزمون یک امتحان چند گزینه‌ای از کتاب‌های درسی دوره ابتدایی، یک آزمون تشریحی برای رشته‌های ریاضی و تجربی و یک آزمون علمی برای رشته انسانی است. درصورتی‌که دانش‌آموز این آزمون‌ها را با موفقیت پشت سر بگذارد، شما می‌توانید برای ثبت‌نام او در مدرسه انرژی اتمی اقدام کنید.

آزمون‌های ورودی میان دوره  مدرسه انرژی اتمی

خبر خوب آنکه مدرسه انرژی اتمی در همه مقاطع دوره دوم متوسطه آزمون ورودی میان دوره هم برگزار می‌کند. بنابراین متقاضیان شرکت در این آزمون‌ها، درصورت داشتن معدل بالای 19، می‌توانند در این آزمون ثبت‌نام و شرکت کنند.

البته سوالات این آزمون‌ها علاوه‌بر کتاب‌های درسی، از کتاب‌های مرتبط با رشته‌های تحصیلی هم طراحی می‌شوند. به‌عنوان مثال برای رشته انسانی کتاب‌هایی مثل گلستان و بوستان سعدی، داستان‌های شاهنامه و ریاضی نهم به منابع اضافه می‌شود. فراموش نکنید منابعی که به آن‌ها اشاره شد، هرساله تغییر می‌کنند. بنابراین برای اطلاع از منابع آزمون ورودی میان دوره مدرسه انرژی اتمی باید پیگیری‌های لازم را از سایت مدرسه انجام دهید.

سایر آزمون‌های مدرسه انرژی اتمی در طول سال

متاسفانه درباره سایر آزمون‌هایی که در طول سال در این مدرسه برگزار می‌شود، اطلاعات چندانی در دسترس نیست. در مجموع مانند سایر مدارس، مدرسه انرژی اتمی هم آزمون‌های پایان ترم را در دی و خرداد ماه و آزمون‌های میان‌ترم را در آبان و فروردین برگزار می‌کند. شاید بتوان گفت تنها تفاوت این آزمون کیفیت و میزان سختی سوالات است. مدرسه انرژی اتمی آزمون‌هایی به مراتب سخت‌تر برای دانش‌آموزان طراحی می‌کند.

همچنین مدارس انرژی اتمی تعامل خاصی با سایر مدارس کل کشور دارند و آزمون‌هایی با نام آزمون‌های علمی دبیرستان انرژی اتمی را به سایر مدارس می‌دهند تا این مدارس هم بتوانند چنین آزمون‌هایی را برای دانش‌آموزان خود برگزار کنند.

به نظر می‌رسد هدف از اجرای چنین طرحی، بهبود سطح دانش دانش‌آموزان سایر مدارس است.

آمار قبولی‌های المپیاد، مسابقات و کنکور سراسری

همانطورکه می‌دانید مدرسه انرژی اتمی هرسال در مسابقاتی مانند المپیاد، روبوکاپ، روباتیک، جشنواره خوارزمی و کنکور سراسری نتایج درخشانی دارد. دانش‌آموزان این مدرسه توانسته‌اند در مسابقات مختلف، مقامات گوناگونی کسب کنند، همین موضوع باعث شده اعتبار مدرسه انرژی اتمی افزایش یابد.

برای آشنایی بیشتر با قبولی‌های این مدرسه نام تعدادی از داوطلبان موفق این مدرسه در آزمون المپیاد و کنکور سراسری را برایتان گردآوری کرده‌ایم.

برنامه درسی دبیرستان انرژی اتمی در تابستان

کادر آموزشی، فنی و اجرایی مدرسه انرژی اتمی معتقد هستند که مدرسه فقط برای نیمه دوم سال نیست؛ بلکه دانش‌آموزان باید مدرسه را مانند خانه خود جایی برای همه روزها و فصل‌ها بدانند. به‌همین دلیل در ایام تابستان هم برای دانش‌آموزان برنامه‌های ویژه‌ای درنظر گرفته‌اند تا دانش‌آموزان با آغوش باز به مدرسه بیایند.

مدرسه انرژی اتمی در تابستان کلاس‌های ویژه‌ای برگزار می‌کن که در شش روز هفته دایر هستند. از جمله این کلاس‌ها می‌توان به المپیاد‌های علمی، کارگاه‌های مهارتی، کامپیوتر، ریاضی، علوم ، ادبیات و ورزش و… اشاره کرد.

فوق‌برنامه‌ها در دبیرستان انرژی اتمی

دبیرستان انرژی اتمی کنار ساعات اصلی حضور دانش‌آموزان در مدرسه و کلاس‌های درس اصلی، برنامه‌های متنوعی برای آن‌ها درنظر گرفته است. این کلاس‌ها هم برای دوره متوسطه اول و هم برای دوره متوسطه دوم برگزار می‌شوند.

از مهم‌ترین کلاس‌ها و برنامه‌های فوق‌العاده‌ای که این مدرسه برای دانش‌آموزان دایر کرده می‌توان به کلاس‌های حساب، هندسه و آزمون‌های هفتگی برای پایه نهم در روز‌های پنج‌شنبه اشاره کرد.

نکته جالب درباره فوق‌برنامه‌های مدرسه انرژی اتمی این است که دانش‌آموزان می‌توانند به گروه‌های 10 نفره به‌نام انجمن تقسیم شده و برای کلاس موردنیازشان به مدرسه درخواست دهند. همچنین بد نیست بدانید در مدرسه انرژی اتمی، علاوه‌بر زبان انگلیسی، زبان آلمانی نیز به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود.

وضعیت اردوهای تفریحی در انرژی اتمی

دبیرستان انرژی اتمی برای مقاطع تحصیلی مختلف با توجه به سن و شرایط درسی دانش‌آموزان اردوهای مختلفی تدارک می‌بیند. برای مثال اغلب دانش‌آموزان پایه‌های دهم به بالا اردوهای بین استانی دارند و برای دانش‌آموزان پایه‌های پایین‌تر اردوهای علمی و تفریحی مختلفی در تهران برگزار می‌شود.

در مدرسه انرژی اتمی چه خبر است؟

آنطور که از دیده‌ها و شنیده‌ها مشخص است، مدرسه انرژی اتمی یک مدرسه فعال با محیطی پویا و علمی است که پرسنل و کادر حرفه‌ای آن برای همه لحظات دانش‌آموزان به‌طور دقیق برنامه‌ریزی کرده‌اند. همچنین آمارهای فوق‌العاده مدرسه در قبولی‌های کنکور، مدال‌آوران المپیادی، برندگان مسابقات ورزشی و جشنواره‌های علمی، فرهنگی و هنری دلیل محکمی بر کیفیت آموزش و پرورش این مدرسه خوشنام است.

انرژی اتمی از نگاه دانش‌آموزان

اغلب دانش‌آموزان انرژی اتمی از امکانات رفاهی و آموزشی مدرسه، فضای صمیمی و محیط علمی آن رضایت کافی دارند. باوجود این گاهی بین کیفیت و افتخارات این مدرسه و دبیرستان علامه حلی بحث‌ها و قیاس‌هایی وجود دارد. به‌طوری‌که دانش‌آموزان این دو مدرسه نسبت به کیفیت و امکانات مدرسه خود برای دانش‌آموزان مدرسه رقیب کُری‌خوانی دارند.

درمجموع امکانات این مدرسه، کنار برخورد دوستانه، صمیمی و محترمانه پرسنل آن باعث شده دانش‌آموزان در ساعات حضور در مدرسه احساس رضایت کامل داشته باشند.

انرژی اتمی از نگاه والدین

اولیای دانش‌آموزان هم کنار رضایت فرزندان خود، رضایت کاملی از نحوه برخورد کادر حرفه‌ای این مدرسه با خود والدین دارند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های پرسنل مدرسه انرژی اتمی رفتار محترمانه و باحوصله در مواجه با مشکلات و مسائلی است که از سوی خانواده‌ها مطرح می‌شود.

برای مثال کادر اداری مدرسه انرژی اتمی با دانش‌آموزی که به‌دلیل ابتلا به آبله نتوانسته بود در مرحله دوم آزمون ورودی شرکت کند، تماس گرفته و از او دلجویی کرده بودند. این نوع رفتارها نشان‌دهنده رفتار حرفه‌ای و بسیار زیبای مسئولان مدرسه و احساس همدلی آن‌هاست.

 

امکانات رفاهی مدرسه انرژی اتمی

از امکانات رفاهی و آموزشی مدرسه انرژی اتمی می‌توان به آزمایشگاه‌های فیزیک، شیمی، زیست و الکترونیک با دستگاه‌های پیشرفته آزمایشگاهی، سایت کامپیوتری با چندین کامپیوتر حرفه‌ای و جدید، امکان دسترسی محدود به اینترنت برای دانش‌آموزان در فضای مدرسه، لابراتوار زبان و تجهیزاتی مانند هدست، برنامه‌ها و نرم‌افزارهای پیشرفته آموزش زبان با هدف دستیابی به مدرک تافل، استخر شنا، سالن پینگ‌پنگ، شطرنج، تکواندو، والیبال، بسکتبال، و ژیمناستیک، بدنسازی و… و کتابخانه‌ای مجهز به چندین جلد کتاب درسی و غیر درسی با سالن مطالعه اختصاصی اشاره کرد.

وجود چنین امکاناتی برای آموزش و پرورش دانش‌آموزان باعث می‌شود دانش‌آموزان نه به اجبار، بلکه با میل و علاقه برای رشد علمی و شکوفایی تلاش کنند.

شهریه مدرسه انرژی اتمی

شهریه مدرسه انرژی اتمی دوره متوسطه اول در سال تحصیلی 99-98

حدود 12 میلیون تومان

شهریه مدرسه انرژی اتمی دوره متوسطه دوم در سال تحصیلی 99-98

حدود 16 میلیون تومان

آدرس و شعب انرژی اتمی

– آدرس دبیرستان انرژی اتمی دوره متوسطه اول

(پسرانه) خیابان کارگر شمالی، خیابان 20، پلاک 83

شماره تماس: 88359284

(دخترانه) فردوس، بلوار فردوس شرقی

– آدرس دبیرستان انرژی اتمی دوره متوسطه دوم

(پسرانه) خیابان کارگر شمالی، خیابان 20، بلوار جانبازان، انتهای خیابان 23 غربی

شماره تماس:: 88015864

سرویس مدرسه انرژی اتمی

یکی از مزیت‌های این مدرسه داشتن سرویس تردد برای دانش‌آموزان است. آنطور که مدرسه اعلام کرده است، دانش‌آموزانی که هم‌مسیر هستند، می‌توانند برای سهولت در رفت‌وآمد خود از سرویس‌های حمل‌ونقل مدرسه استفاده کنند. افرادی که خواهان استفاده از این خدمات باشند، باید به‌طور جدگانه از شهریه مدرسه، هزینه‌ پرداخت کنند.

مدارس هم‌تراز با انرژی اتمی

مدرسه انرژی اتمی بین مدارس پسرانه و دخترانه یکی از مدارس برتر تهران محسوب می‌شود که کمتر مدرسه‌ای توان رقابت با آن را دارد. مدارس علامه حلی یک، علامه طباطبایی شعبه کارگر و سلام شعبه تجریش مدرسه‌هایی هستند که از نظر سطح علمی و امکانات آموزشی می‌توانند در سطح این مدرسه قرار بگیرند.

بنابراین درصورتی‌که فرزندتان نتواند در این مدرسه پذیرفته شود، می‌تواند شانس خود را در سایر مدارس امتحان کند.

مدرسه انرژی اتمی؛ تفریحی به نام تحصیل

درآخر باید گفت مدرسه انرژی اتمی شعبه امیرآباد یکی از مدارس درجه یک پسرانه (متوسطه اول و دوم) در تهران و حتی ایران است. این مدرسه کنار سطح علمی فوق‌العاده‌، امکانات رفاهی و آموزشی قابل‌توجهی به دانش‌آموزان ارائه داده که در رشد و پیشرفت آن‌ها موثر بوده است. اگر می‌خواهید فرزندتان در یکی از برترین مدارس تهران درس خوانده و آینده‌ای درخشان‌تر داشته باشد، کاراتدریس مرکز آموزش و تدریس خصوصی ریاضی مدرسه انرژی اتمی را به شما پیشنهاد می‌کند.

این افتخار ماسـت که پاسخگـوی شـما باشـیم و به سوالات و مسائل شما پاسخ دهیم.

سوالات متداول و مرتبط با این مدرسه

برخی از پرسش ها و پاسخ های کاربران

سوال شما چیست؟

شرایط ورود به مدرسه انرژی اتمی چگونه است؟

برخلاف بسیاری از مدارس برتر تهران که تنها راه ورود به آن‌ها شرکت در آزمون ورودی سخت و پیشرفته است، ورود به مدرسه انرژی اتمی برای دانش‌آموزان متوسطه اول بدون آزمون درنظر گرفته شده است؛ اما دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم برای ورود به این مدرسه باید در آزمون ورودی مدرسه شرکت کنند.

امکانات و خدمات مدرسه انرژی اتمی چیست؟

از امکانات رفاهی و آموزشی مدرسه انرژی اتمی می‌توان به آزمایشگاه‌های فیزیک، شیمی، زیست و الکترونیک با دستگاه‌های پیشرفته آزمایشگاهی، سایت کامپیوتری، دسترسی به اینترنت، لابراتوار زبان، برنامه‌ها و نرم‌افزارهای پیشرفته آموزش زبان با هدف دستیابی به مدرک تافل، استخر شنا، سالن پینگ‌پنگ، شطرنج، تکواندو، والیبال، بسکتبال، و ژیمناستیک، بدنسازی و کتابخانه‌ای مجهز به چندین جلد کتاب درسی و غیر درسی با سالن مطالعه اختصاصی اشاره کرد.

آدرس مدرسه انرژی اتمی کجاست؟

- آدرس دبیرستان انرژی اتمی دوره متوسطه اول (پسرانه) خیابان کارگر شمالی، خیابان 20، پلاک 83 شماره تماس: 88359284(دخترانه) فردوس، بلوار فردوس شرقی - آدرس دبیرستان انرژی اتمی دوره متوسطه دوم(پسرانه) خیابان کارگر شمالی، خیابان 20، بلوار جانبازان، انتهای خیابان 23 غربی شماره تماس:: 88015864

مدارس هم‌تراز مدرسه انرژی اتمی کدام‌ها هستند؟

مدارس علامه حلی یک، علامه طباطبایی شعبه کارگر و سلام شعبه تجریش مدرسه‌هایی هستند که از نظر سطح علمی و امکانات آموزشی می‌توانند در سطح این مدرسه قرار بگیرند.

دیدگاه‌ها

دیدگاه خود را در رابطه با متن بالا وارد کنید.